Si la cultura engloba tots aquells elements que, junts, formen la tradició, el patrimoni i la forma de vida d'un poble, la nostra carnisseria es pot entendre propera a uns valors culturals.

A Alemany creiem en aquest arrelament a les nostres tradicions, a la nostra terra i a les persones: per això hem emprès iniciatives de recuperació de receptari popular, participem en iniciatives socials en el nostre entorn, o impulsem accions que ens fan ser ben a prop dels nostres clients i fonamenten una estreta relació de confiança.


CALENDARI/RECEPTARI

El de 2016 ja és el quart calendari-receptari col·leccionable que cada any, pels volts de Nadal, treiem al carrer en col·laboració amb un seguit d'amics cuiners i gastrònoms. Des del nostre primer receptari, el de 2013, hem comptat amb els magnífics textos que sobre el costumari carnisser i cansalader ens ha aportat el periodista i gastrònom Salvador Garcia-Arbós, acompanyats per receptes de cuiners gironins i de clients amics. La realització gràfica és obra de l'estudi de disseny i comunicació Oliver Gràfic de Banyoles (www.olivergrafic.com)


PUNTS DE LLIBRE

Una altra iniciativa de la carnisseria Alemany que buscava apropar l'art i els seus clients va ser la sèrie de punts de llibre obra d'artistes amics que repartia entre els seus clients. Així explica aquesta iniciativa Xavier Castillon al diari El Punt: "En Xavier Alemany ha compatibilitzat dues passions: les que sent pel seu ofici i per l'art, que comparteixen el treball artesà. Alemany coneixia l'artista Quim Corominas com a client habitual i li va proposar que li fes un logotip que representés la vedella de la vall del Terri. El logotip de Corominas presideix la parada d'Alemany i també es va convertir en una serigrafia, de la qual es va fer una edició de 150 exemplars. Per Fires del 2008, Alemany li va fer una altra proposta a Corominas: pintar 50 punts de llibre diferents, dels quals se'n triaria un per reproduir-lo en una edició de 1.000 exemplars numerats. Alemany va repartir la majoria dels 50 punts originals entre els amics i clients més propers, i a la parada també donava els punts impresos a tothom que li demanava o que ell creia que li podria agradar aquest detall artístic."

Des de les Fires de Girona del 2008, en què amb Quim Corominas es va encetar aquesta tradició, la carnisseria Alemany ha repartit entre els seus clients punts de llibre fets per artistes gironins: de Quim Corominas (Fires del 2008),  de Montserrat Costa (Sant Jordi del 2009), de Josep Perpiñà (Fires del 2009), de Barraca (Sant Jordi del 2010),  de Bosch Martí (Fires del 2010), Vicenç Huedo (Sant Jordi 2011), de Tabuenca (Sant Jordi 2012) i de Gispert (Fires 2012).

En acabar la sèrie dels punts de llibre, per Sant Jordi del 2013, Alemany va reunir tots els artistes en una exposició dels originals dels punts de llibre a la mateixa carnisseria.